مشارکت بین کرایسلر و فیات همچنان در محصولات جدید هر دو برند به چشم می خورد: در موتورها و پلتفورمهای جدید و همچنین نماهای تغییر یافته عقب و جلوی محصولات هر دو خودروساز. نمونه جدیدترین مدل جیپ لیبرتی از لحاظ ظاهری خصوصیاتی کاملا مشابه ظاهر محصولات آلفا رومئو دارد، به گونه ای که می توان آن را نسخه ایتالیایی این اس یو وی آمریکایی دانست.
بدنه این جیپ به طرز محسوسی بی اصالت به نظر می اید. به خصوص در قسمتهایی
مانند کاهش ارتفاع اتاق جلو که با یک شیب بدشکل و بی سلیقه صورت گرفته است.
شاید این نسخه نهایی هیچ یک از دو خودرو نباشد و خودروی نهایی تولیدی به
خصوص توسط آلفا همان ظرافتهای زنانه مورد انتظار را به همراه داشته باشد.
لیبرتی حاضر بدون شک زیبا نیست ، اما اگر مسیر روزانه شما از ناهمواریهای
سنگلاخی عبور می کند ارزش توجهی هر چند اندک را دارد. اگرچه موتور قدیمی
۳٫۷ لیتری وی-۶ به همراه گیربکس اتوماتیک ۴ سرعته کند آن و کابینی پلاستیکی
تاثیرگذاری آفرود آن را کاهش می دهد.
این دلیل آن است که چرا لیبرتی و معادل آلفای آن تاکید بیشتر خود را روی
قابلیتهای جاده ای قرارداده اند. کراس اورها بیش از اس یو وی ها مدلهای
پایه خود را به صورت چرخهای جلو محرک تولید می کنند و سیستم چهار چرخ محرک
را به عنوان یک انتخاب ارائه می کنند.
یک موتور ۳٫۲ لیتری وی-۶ و گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک به همراه موتور ۴
سیلندر توربوشارژ شرایط پیشرانه مدلهی پایه هر دو خودرو در نسخه جدیدشان
میباشد. الفا برای اروپا قطعا موتور کوچکتری هم ارائه می کند(به همراه چند
موتور دیزلی انتخابی) لیبرتی جدید اوایل سال اینده درنمایشگاه خودروی
دیترویت ارائه می شود. آلفارومئو و احتمالا یک مدل لانچیا دو ماه بعد از ان
در نمایشگاه ژنودر معرض دید عموم قرار خواهند گرفت.